Week 10 – Meeting friends again - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Leonie Nieuwland - WaarBenJij.nu Week 10 – Meeting friends again - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Leonie Nieuwland - WaarBenJij.nu

Week 10 – Meeting friends again

Door: Leonie Nieuwland

Blijf op de hoogte en volg Leonie

21 Juni 2014 | Indonesië, Batavia

Zo daar is mijn volgende blog dan alweer. Dit keer wat sneller dan die van vorige week. Ook deze week stond in het teken van veel reizen en grote afstanden leggen. Om dan zondagavond aan te komen in Jakarta om mama van het vliegveld te halen. Dat is toch best wel heel raar dan zie ik zo maar mijn moeder weer na 10 weken.

Ik ben vorige week vergeten te vertellen over mijn ervaringen met Thailand. En wat ik van Thailand vond als land.
Nou één ding staat vast in Thailand zijn de mensen heel behulpzaam. Voor mij zijn de Thaise mensen tot nu toe het vriendelijkst met alles. Ik weet niet of dat eraan ligt dat ze toeristen gewend zijn of dat gewoon hun instelling is. Maar zelfs in Nang Rong waar ik verder geen toerist heb gezien en waar de meeste mensen geen enkel woord Engels spraken probeerden ze mij toch zo goed en zo kwaad te helpen met wat ik wou.
Ook het Thaise eten bevalt mij wel. Lekker pittig want daar ben ik inmiddels wel gewend aan geraakt en veel verschillende smaken en gerechten. Ook is het vrij makkelijk om vegetarisch maaltijden te bestellen omdat veel vers gemaakt wordt kan ik gewoon vragen of ze het zonder vlees/vis willen toebereiden.
Helaas zijn er ook nadelen doordat het toerisme weid verbreid is (wat trouwens soms ook wat voordelen heeft) zijn veel attracties nogal toeristisch en zijn ook de prijzen voor eten gestegen. Maar al met al heeft Thailand een goede indruk achterlaten alhoewel ik natuurlijk niet in het Toeristische zuiden ben geweest.

Maandag 2 juni 2014 Bangkok
Na een de slechtste busreis van mijn reis veilig aangekomen in Bangkok natuurlijk weer ergens in the middle of knowhere gedropt zodat je lekker niet weet waar je bent en een taxi/tuktuk moet nemen. Samen met een Duits koppel naar hun hotel gegaan zodat ik op het internet kon en het adres van het Hostel van Simon kon vinden. Eerst nog naar een ander hostel gekeken maar die zag er zo slecht uit dat ik toch maar de 10 km met de tuktuk naar het Hostel van Simon ben gegaan.
Simon is trouwens een oud klasgenootje van de Basisschool. Die ik dus hier in Bangkok weer ontmoet. Hij begint net aan zijn reis en zo kan ik hem wat tips geven en kunnen we samen Bangkok bekijken. Want hij is pas gister uit Nederland komen vliegen.
'S Middags maar meteen opstap gegaan op naar de bekende toeristen attracties Wat Pho met de grootste liggende Boeddha van de wereld en het oude Koninklijk Paleis met onder andere de Smaragdgroene Boeddha. Bloedheet want de zon scheen volop maar wat een pracht en praal toch wel anders dan ik tot nu toe heb gezien. Binnen de muren van het paleis moesten de schouders en alles tot de enkels bedekt zijn. Dus het werd nog warmer en dat was het al.
Na de tempel en het paleis met het bootje terug naar het hostel even weer afkoelen. Snel nog wat gegeten en toen het bed ingedoken toch wel erg moe na een bijna slaap-loze nacht in de bus.

Dinsdag 3 juni 2014 Bangkok
Eigenlijk wouden Simon en ik vroeg op pad maar omdat we beiden nog wat dingen voor de volgende dagen moesten regelen werd het toch wat later. Rond uurtje of 12 zijn we maar is naar het Moderne deel van Bangkok gaan kijken met vooral heel veel shoppingmalls. De een nog groter dan de andere. Bovenin kon je nog vrij goedkoop eten en het smaakte ook nog.
Na een tijdje hadden we het wel gezien en hebben we het Lumphini park opgezocht waar we heerlijk hebben gerelaxt en gekeken naar half hardlopend Bangkok. En een parkvijver met de merkwaardigste dieren zoals een Komodovaraan soort en schildpadden
S' avonds nog met een studiegenootje afgesproken om samen wat te eten. Zij loopt Stage hier in Bangkok. Leuk om elkaar zo even te zien en gezellig bijgekletst.

Woensdag 4 juni 2014 Kuala Lumpur
Tijdig opgestaan om naar het vliegveld te vertrekken op naar Kuala Lumpur. Omdat ik met Airasia vloog en die van het kleine vliegveld vliegen was het nog wel even een gedoe om er te komen maar het is allemaal gelukt. En om een uurtje of 6 was ik in Kuala Lumpur Sentral trainstation. Daar pikte Nazri mij op met zijn auto.(Een vriend die ik op Bali heb leren kennen en die in Maleisië geboren en getogen is) Super aardig want mag ook bij hem overnachten.
S' avonds nog snel wat gegeten en de Petronas Twin Towers bekeken toch nog even de toerist uithangen want Nazri woont net buiten Kuala Lumpur.

Donderdag 5 juni Cameron 2014 Highlands
Lekker uitgeslapen en toen naar het treinstation om een ticket te kopen helaas waren deze al uitverkocht dus de volgende optie was de Bus. Gelukkig was daar nog wel een plekje vrij. De ticket is voor zaterdag om naar Singapore te komen. Daarna ons eigenlijke plan opgepakt. Opweg naar de Cameron Highlands ten noorden van Kuala Lumpur. Ik was alleen niet zo'n goede bijreidster want na 10 min lag ik al te slapen. De laatste dagen waren toch best wel vermoeiend.
Rond een uurtje of 5 arriveerde we in het hostel (Cameron Inn). Snel nog even wat buiten de deur gegeten en toen lekker het bed ingedoken nog een beetje bijgekletst en lekker gaan slapen. Voor het eerst onder 2 dekens want hier in de bergen is het toch best wel koud.

Vrijdag 6 juni Cameron 2014 Highlands/Kuala Lumpur
Vroeg het bedje uit om iets te zien van de Cameron Highlands. Eerst maar naar de dichtbijzeinde theepantage. Die we gister al hadden gezien van een afstandje. Dit was best wel mooi maar de volgende was 6 keer zo groot en hier was ik toch wel iets meer van onder de indruk. Nog even een uitzichtpunt beklommen en toen op naar de Mossy forest. Onderweg alweer in slaap gevallen haha. Wij dachten dat Mossy forest een groot toeristisch ding was maar het was een smal kronkelend padje de berg op en dat ging het kleine autotje van David niet helemaal redden dus halverwege toch maar omgedraaid dan maar niet. Het was ook alweer 4 uur of misschien wel iets later dus snel maar weer terug naar Kuala Lumpur. Waar we s'avonds nog even de feesstraat hebben bekeken en ook het eetstraatje waar je allemaal restaurantjes had met malaisisch eten. Hier hebben we ons wel een uurtje vermaakt met alleen maar mensen kijken. Toen was het toch wel echt tijd om naar huis te gaan morgen vroeg op om de bus naar Singapore te pakken.

Zaterdag 7 juni 2014 Singapore
Vroeg op na een korte nacht maar ik kan heerlijk in de bus slapen. De luxde bus ooit met een tvscherm en een extra breedde stoel. Ook al hadden we uiteindelijk 2 uur vertraging heb ik mij prima vermaakt op deze busreis. Filmpje gekeken en lekker geslapen.
En toen was ik ergens in Singapore. Nu moest ik nog naar het hostel komen. Gelukkig wist ik ongeveer de richting en heb ik eerst een bus gepakt daarna de trein en toen 30 min rondgelopen en het hostel niet gevonden. Wel een Amerikaan ontmoet genaamd Steven die mij redden van starende Indische mensen.Samen met hem in zijn appartement gevlucht en daar allebij ons levensverhaal vertelt haha best grappig hoe dat soms gaat. Daarna samen mijn tocht voortgezet om mijn hostel te vinden en toen toch eindelijk gevonden. En ook de Duitse vriend die ik in Vietnam heb ontmoet. Samen met de Duitse vriend avondgegeten en lekker bijgekletst en toen maar snel het bedje in.

Zondag 8 juni 2014 Jakarta
S'ochtends alweer afscheid moeten nemen van de Duitse vriend. En ik ben maar weer eens mijn passie nagegaan en de Botanische tuin van Singapore bekeken. Je hoefde er geen entree voor te betalen en na een aantal uren ronddwalen was ik er ook wel achter waarom. Het was meer een achtertuin van de halve stad. Want rond het middag uur had zich de halve stad zich gesetteld op alle vrije stukjes gras en was het een grote picknick. Echt een park naar mijn hard. Haha.
Rond 4 uur moest ik de botanische tuin dan toch verlaten om mijn backpack op te halen. Op naar het vliegveld om mijn vlucht te halen. Op naar Jakarta waar ik nog een nachtje in de buurt van het vliegveld slaap en dan zie ik eindelijk mama weer.
Dit was een van de drukste weken tot nu toe. En dus ook niet heel veel tijd om een blog bij te houden daarom is deze ook zo laat ook omdat de daarop volgende dagen veel met mama heb samen gedaan. Naja tot mijn volgende blog. Ga er maar snel wat tijd voor vrij maken want kom nu wel heel erg achter te lopen

liefs,

Leonie

  • 21 Juni 2014 - 07:40

    Jolanda:

    Hoi Leonie,

    Wat heb je weer veel gedaan en gezien. Ik vind het nog steeds heel leuk om je blog te lezen en zo op de hoogte te blijven van wat je allemaal doet, dus hou vol. Heerlijk voor je dat je moeder er is. Veel plezier samen en doe haar ook de groetjes

    Dikke knuf
    Jolanda

  • 21 Juni 2014 - 08:58

    Laura:

    Zomaar met Amerikaanse mannen meegaan... Leo toch! Hahaha. Wat heerlijk dat je moeder er nu is. Samen nog meer avonturen beleven! Super leuk! Het klinkt allemaal weer top wat je schrijft. Tof dat iedereen ook zo behulpzaam is daar, dat heb je vast nodig als je zo alleen daar rond reist. En wat heerlijk dat je nu een keer zo'n heerlijke luxe bus had, ook een fijne bijkomstigheid na al die rammel bakkies en gekke treinen met stinkende mensen haha! Volgens mij ga je alweer bijna terug naar NL toch? Geniet er nog van!
    Liefs Lau! Xxx

  • 22 Juni 2014 - 10:04

    Beppie En Andre:

    Zijn nu weer in nederland en kunnen verder genieten van je blogs. Fijn dat je zoveel hebt gezien, lijkt mij ook leuk om en later je eigen reisblog weer nalezen en je reis 'opnieuw' beleven.Wij kijken uit naar je nieuwe bericht, nu samen met uli. liefs, andré en beppie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Ik ben altijd al veel onderweg geweest maar eigenlijk alleen in Europa. Nu ga ik de wijde wereld verkennen en mijn eerste reis gaat naar Bali en omgeving. Met deze blog probeer ik jullie op de hoogte te houden.

Actief sinds 27 Maart 2014
Verslag gelezen: 310
Totaal aantal bezoekers 10481

Voorgaande reizen:

29 Maart 2014 - 02 Juli 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: