week 5 - Vietnam - Reisverslag uit Ðà Lạt, Vietnam van Leonie Nieuwland - WaarBenJij.nu week 5 - Vietnam - Reisverslag uit Ðà Lạt, Vietnam van Leonie Nieuwland - WaarBenJij.nu

week 5 - Vietnam

Door: Leonie Nieuwland

Blijf op de hoogte en volg Leonie

06 Mei 2014 | Vietnam, Ðà Lạt

Zo er is alweer een week voorbij dat ging snel. Zo veel gedaan en gereisd dat er amper tijd overbleef om mijn reisdagboek bij te houden. Na wat minder goede ervaringen vorige week zat deze week vol goede ervaringen alhoewel ik geen vriendjes kan worden met de busreizen. Doordat ik vaak s' nachts reis weet ik soms niet meer of het dag of nacht is. Als iemand mij zou vragen welke dag het van de week is, ik zou het niet weten. Zoals jullie lezen geniet ik van het reizen en deze week is dat mede mogelijk gemaakt door mijn reisgenootjes: 3 jongen uit Duitsland, Engeland en Ierland.

Ook deze week vertel ik wat over elke dag. Vooral de hoogte punten maar natuurlijk ook de niet zo leuke dingen die horen er ook bij.

Maandag 28-04 onderweg naar Hue
Om 6.25 vertrok ik vanuit Ho Chi Minh City (Saigon) met de trein naar Hue. Ik zat in de laagste prijsklasse ook wel hardseat genoemd. Geen enkele toerist te bekennen alleen maar Vietnamese. Hier moest ik het dus 18 uur uithouden op een houten bankje tussen allemaal mensen die me aanstaren. Gelukkig was ik er al snel achter dat ik vanuit de trein het landschap super goed kon bekijken en dat de Vietnamese helemaal niet zo erg zijn. Ze waren zelfs heel zorgzaam ook al konden ze geen enkel woord Engels.
De laatste 5 uur had ik er wel een beetje moeite mee het was inmiddels donker buiten, ik had een houten kont en de trein werd steeds voller. Om 2 uur s' nachts kwam ik dan eindelijk aan in Hue gelukkig kon ik nog wel bij mijn hostel terecht. Eindelijk een bed na 1,5 nacht alleen maar half zittend geslapen te hebben.

Dinsdag 29-04 Hue
Vandaag lekker uitgeslapen daarna in een restaurantje ontbeten. Mijn blog gecontroleerd en online gezet. En toen ontmoette ik Dominique een Duitse jongen. Die met een vriend (David) die in een ander hostel zit, de stad ging verkennen (Dominique had David leren kennen in de bus naar Hue). Dominique vroeg of ik mee wou nou daar zei ik geen nee op.
Met z'n vieren ja er was nog iemand bijgekomen die David had ontmoet hebben we het koninklijk paleis bezocht ook wel verboden stad genoemd want alleen de koning en zijn gezin mocht hier komen. Veel van de tempels en paleiszalen zijn gebombardeerd tijdens Vietnam oorlog maar de gene die nog in goede staat zijn, zijn erg mooi. Na het paleis nog een kleine tempel bezocht aantal jonge monniken ontmoet.
S' avonds ben ik nog wat met de jongens gaan drinken want we kwamen er achter dat het Davids verjaardag was.

Woensdag 30-04 Hue
Deze dag heb ik maar tot relax dag omgetoverd. Heb eigenlijk niet veel gedaan de jongens zijn al verder gereisd naar Hoi An. Morgen zal ik ze daar weer ontmoeten.

Donderdag 01-05 Hue → Hoi An
Om 8 uur vetrokken met de bus naar Hoi An. Om 6 uur onderweg te zijn ook al is het maar 120 km. Maar goed het is niet anders, ben niet in Europa :P.
Daar aangekomen hadden de jongens al de hotel kamers geregeld. Me spullen gedumpt en een fiets gehuurd om met ze allen nog een paar uurtje op het strand te liggen. Inmiddels heeft ook William zich tot de groep gevoegd (Dominique ontmoette hem in Hanoi). We zijn dus met z'n vieren David, William, Dominique en ik.
Na dus een heerlijke middag op het strand, terug gefietst en samen nog wat wezen eten en een drankje gedaan. Toen als een van de eerste naar bed gegaan was doodop.

Vrijdag 02-05 Hoi An → Nha Trang
Lekker uitgeslapen. Dominique gedag gezegd en s' middags opnieuw een fiets gehuurd om wat van de binnenstad van Hoi An te zien. Vroeger was Hoi An een belangrijke haven. Dat haven sfeertje is in dit historische stadje blijven hangen. Er zijn veel historische elementen te zien zoals een oude Japanse overdekte brug, een grote overdekte markt en nog veel meer. Een schattig stadje.
S' middags kon ik mijn op maat gemaakte jasje ophalen dat is één van de attracties in Hoi An dat je opmaat gemaakt kleren kan bestellen in alle kleuren en pasvormen die je kan bedenken en de prijs is vergelijkbaar met een kleding stuk van de H&M. Dus dat moest ik natuurlijk ook even uitproberen en het resultaat mag er zijn een mooie rode blazer.
S' avonds de nachtbus naar Nha Trang gepakt. 12 uur rijden dus de hele nacht. De bussen zijn best grappig. Je zit in een soort van slaap stoelen zie ook de foto. Maar comfortabel is toch anders vooral omdat de wegen niet overal goed zijn. Lig je net te slapen wordt je wakker geschud door alle gaten in de weg.

Zaterdag 03-05 Nha Trang
Ik ben vergeten te vertellen dat David en William ook allebei meereizen naar Nha Trang alleen hadden zij al hun trein en bus eerder geboekt zodat ik met nog een andere bus naar Nha Trang reisde. Rond 8 uur in de ochtend waren we alle drie gesetteld in het hostel. Konden alleen nog niet inchecken dus dan maar naar het strand. Een perfect zwemstrand doordat er amper golven zijn maar het wel sneller dieper wordt. Het valt trouwens wel meteen op dat het de stad van de Russen is want alles is ook in Russisch aangegeven en je ziet ze ook overal. De rest van de dag niet heel veel gedaan. Waren allemaal erg moe van de gebroken nacht.

Zondag 04-05 Nha Trang
Lekker uitgeslapen en om 1 uur met de jongens naar een Spa park gereden wat bekent staat om zijn modderbaden. Na een modderbad en mineraalbad en een rondje zwembad zijn weer weer helemaal schoon voor de komende weken.
Morgen zal ik samen met William naar Dalat rijden met de motor en David zal naar Ho Chi Minh vliegen.

Doordat ik zo veel aan het reizen ben is het iets moeilijk om alles bij te houden maar ik wil jullie natuurlijk wel op de hoogte houden!

De foto's komen morgen

Liefs Leonie

ps. Für die Deutschen werde ich so schnell wie moglich ein zusammenfassung schreiben.

  • 06 Mei 2014 - 09:29

    Wilma:

    Lieve leonie, wat een ervaring, allemaal, ik vind het ontzettend leuk om je te volgen, doe voorzichtig, entot het volgende reisverslag xxx wilma

  • 06 Mei 2014 - 09:42

    Marjan Peters:

    Lieve leonie zoals ik je verslag gelezen heb heb je het erg naar je zin. En al veel gezien van Vietnam, en zal nog veel mooie dingen zien. Ik wens je nog veel reis plezier. En stuur een beetje zo'n en warmte deze kant op hier is het nog niet erg lekker weer. Tot je volgende verslag. Wees voorzichtig en de groetjes van Marjan XXX.

  • 10 Mei 2014 - 21:08

    André En Beppie:

    Lieve Leo, blijft allemaal erg leuk om te lezen, klopt het dat de foto's nog komen? Weer heel anders als Indonesië (waar al je lezers in ieder geval vast iets van kenden/gehoord hebben), nu vietnam, voor ons nederlanders toch een heel onbekend gebied, daarom ook is je reisverslag zo boeiend. liefs van ons en tot de volgende keer

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Ik ben altijd al veel onderweg geweest maar eigenlijk alleen in Europa. Nu ga ik de wijde wereld verkennen en mijn eerste reis gaat naar Bali en omgeving. Met deze blog probeer ik jullie op de hoogte te houden.

Actief sinds 27 Maart 2014
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 10487

Voorgaande reizen:

29 Maart 2014 - 02 Juli 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: