Week 2 - sightseeing - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Leonie Nieuwland - WaarBenJij.nu Week 2 - sightseeing - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Leonie Nieuwland - WaarBenJij.nu

Week 2 - sightseeing

Door: Leonie Nieuwland

Blijf op de hoogte en volg Leonie

13 April 2014 | Indonesië, Ubud

Daar ben ik weer, de 2de week op Bali. Was een week van vele nieuwe kennismakingen en mooie bezienswaardigheden. Ik heb niet elke dag spectaculaire dingen gedaan. Daarom vertel ik de hoogte punten van deze week. Het gaat trouwens veel beter met me, ga het steeds meer accepteren dat ik alleen reis. En zie daar ook de voordelen van in. Nu stap ik veel sneller op mensen af en leer zo veel interessante mensen kennen. Soms heb ik nog een inzinking maar dat hoort er denk ik gewoon bij.

Sinds maandag verblijf ik op een ander plaats http://kaleidoscopech.wordpress.com/. Het is een community huis. Waar iedereen iedereen helpt en waar je kan helpen met het zelfvoorzienend maken van het huis. Er komen hier elke dag nieuwe mensen en er gaan elke dag weer mensen. Ook zijn er wat vaste mensen die hier al een paar maanden verblijven. Er is altijd wel iemand waar je mee kan praten of waar je iets mee kan ondernemen.

Maar nu naar mijn week:

Het hoogte punt van de week →
Woensdag t/m donderdag ben ik met een local genaamd Kadi naar zijn familie in het noorden gereden. Achterop de motor 2 uur lang. Zijn familie woont in het dorpje Suwug.
Op de heenweg zijn we gestopt in de bergen om aapjes te voeren was best grappig maar niet echt helemaal mijn ding, het uitzicht was trouwens adembenemend over het meer Danau Buyan. Na kennis gemaakt te hebben met zijn familie (zijn hele familie woont in het dorp tot aan neven en nichten toe en die vroegen natuurlijk allemaal waar ik vandaan kwam en wie ik was. Voelde me net een levende attractie als enige buitenlander was dat ook niet heel raar). Zijn we naar watervallen gereden bij het dorpje Sekumpur. Er was verder bijna niemand en na heel wat treden naar beneden gelopen te hebben. Moest er nog een glibberige tocht door het stroompje gemaakt worden. Maar dan had je ook wat. Ik kreeg een gratis douch van alle spetters van de waterval. Hihi.
Savonds zijn we nog naar Lovina beach geweest helaas konden we niet de zonsondergang zien doordat er slecht weer boven zee hing.

Na een slechte nacht dacht dat er de hele tijd honden en kippen rond me bed liepen kreeg ik een lekkere vruchten smoothie als ontbijt gemaakt door Kadi. Kadi is trouwens eind de 30. Hebben we een wandeling door de rijstvelden en langs de tempels van zijn dorp gemaakt en kreeg ik veel uitleg over de Balinese cultuur.

'S middags mocht ik een ceremonie van een 3 maanden oud meisje bijwonen. Bij deze ceremonie kreeg ze haar echte namen. Er lagen overal offers en de meeste ook met een mooie betekenis. Zo was er een kleine ladder die haar levensweg moest voorstellen en die de ouders en het meisje symbolische moesten gaan en zo te zegenen.

Na een snelle lunch en honderd keer de vraag van Kadi's moeder of ik genoeg gegeten had (praten ging met handen en voeten want Engels spreekt ze niet) zijn we terug gereden naar Ubud. Onderweg zijn we nog gestopt bij de tempel Pura Ulun wat in het Danu Bratan meer ligt. Het was niet echt mijn ding beetje toeristisch en lijkt op de vele tempels die je hier ziet. Daarna snel terug naar huis gereden dood op maar voldaan.

Heb echt van deze trip genoten en daarom is het ook het hoogte punt van de week. Heb zoveel geleerd over het leven hier en over de cultuur.

Korte samenvatting van andere hoogtepunten deze week:

Dinsdag ontmoette ik David van Java met hem heb ik een heel stuk gereden en super vergezichten gezien. Heb deze dag genoten was echt een super aardige jongen en als alles goed gaat ga ik hem zeker op het eind van mijn reis op Java bezoeken.

Vrijdag, zaterdag en zondag waren dagen van relaxen een beetje rondsnuffelen in Ubud en heb dan toch de bekende Monkey Forest gezien was alleen niet heel erg spannend wel interessante bomen en planten. Verder heb ik deze dagen veel mensen ontmoet waar ik 's avonds mee ben gaan eten of waar ik best wel diepgaande gesprekken mee had. Over het leven en over de wereld. Hoe hun visie op het leven is etc. Het slaat mij aan het denken over wat ik wil bereiken in me leven etc.

Volgende week zal ik naar het zuiden van Bali verrekken om daar een paar dagen door te brengen en hopelijk naar Ho Chi Minh City (Vietnam) te vliegen. ( heb wat problemen met een ticket boeken maar hopelijk zijn die nu over en kan ik vanavond of morgen gewoon me ticket boeken waarschijnlijk vlieg ik iets later dan gepland maar zo gaat dat met alles hier).

Heel erg bedankt voor alle lieve reacties die doen me goed. Om toch door te gaan en te gaan genieten van mijn reis en ik ben hard op weg.

Liefs Leonie

  • 13 April 2014 - 16:59

    Laura Arends:

    Lieve Leo!
    Wat een avontuur! En bijzonder om zulke dingen met locale mee te maken!
    Zo leer je echt de cultuur kennen! Echt tof!
    Heel fijn om te lezen dat je je al weer wat fijner voeld.
    We hebben het nog wel eens over je hoor op de 2e, dus we denken echt aan je!:D
    Ben benieuwd naar volgende week!!
    Liefs Lau!

  • 13 April 2014 - 19:27

    Marjan Peters:

    Wat weer een leuk verhaal, wat leuk bij de lokale Fam. Geweest de zijn. Ben blij voor je dat je nu ook een beetje aansluiting krijgt met andere mensen waar je dan ook gezellig mee gaat eten. Ik wens je nog een fijne reis en veel leuke momenten. Groetjes. XXX.

  • 13 April 2014 - 21:21

    Je Mannetje:

    gaat lekker liefie... genietse
    xxx

  • 18 April 2014 - 11:18

    André En Beppie:

    Lieve Leo, wat heerlijk om te lezen dat je het steeds beter naar je zin krijgt, waardevol dat je van binnenuit Bali, cultuur en leven leert kennen.Je hebt nu al veel gezien en meegemaakt, klinkt allemaal heel leuk. En die foto's zijn weer super! dikke kus van ons

  • 21 April 2014 - 20:42

    Jolanda:

    Hoi Leonie,

    goed om te horen dat je leuke mensen hebt ontmoet en nu kunt genieten van het alleen reizen en zo je voordeel er mee doen. Ik heb Super veel respect voor je, je doet het toch allemaal maar. Geniet ervan en vooral blijven schrijven. Dikke knuf van ons allemaal.

    Groetjes je buurtjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Ik ben altijd al veel onderweg geweest maar eigenlijk alleen in Europa. Nu ga ik de wijde wereld verkennen en mijn eerste reis gaat naar Bali en omgeving. Met deze blog probeer ik jullie op de hoogte te houden.

Actief sinds 27 Maart 2014
Verslag gelezen: 295
Totaal aantal bezoekers 10494

Voorgaande reizen:

29 Maart 2014 - 02 Juli 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: