week 9: back to the Nature → Jungle life - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Leonie Nieuwland - WaarBenJij.nu week 9: back to the Nature → Jungle life - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Leonie Nieuwland - WaarBenJij.nu

week 9: back to the Nature → Jungle life

Door: Leonie Nieuwland

Blijf op de hoogte en volg Leonie

08 Juni 2014 | Indonesië, Batavia

Sorry voor het late bericht deze week. Ik heb zo veel in de laatste weken gepland dat ik eigenlijk alleen maar kan genieten en doorreizen en dus niet zo veel tijd heb voor de rest.
Het einde komt nu toch wel steeds dichterbij. Ja het is nog iets minder dan 4 weken en dat lijkt voor jullie een eeuwigheid maar de tijd gaat hier zo snel, ik weet gewoon niet waar die blijft. Ik heb daarom ook besloten dat na mijn studie de volgende grote reis begint. Hier in Azië is nog zo veel te zien maar ook de andere werelddelen en door deze reis heb ik zoveel mensen leren kennen die ik dan zou kunnen bezoeken.
Maar goed nu verder over wat ik deze week allemaal heb beleeft.

Maandag 26 mei 2014 Khao-Yai Nationalpark
Vroeg op om op ontdekkingstocht in de jungle te gaan. Met z'n alle achterin een pick-up busje (een Belgisch koppel, Nederlands koppel, twee 2 Duitse meiden en ik natuurlijk). In het begin van het park moesten we soort van hele grote sokken tot de knieën aantrekken over onze sokken en broek dit was tegen de bloedzuigers die we vervolgens ook af en toe op deze sokken hadden zitten.
Eerst hebben we een beetje rondgereden met de pick-up om wat dieren te spotten maar dat was een beetje succesloos. Uiteindelijk na een aantal keer de zelfde weg te zijn gereden gestopt en te voet de jungle in getrokken. Hier hebben we vooral veel geluiden gehoord van allemaal beesten maar toch ook nog Gibbons gespot dit zijn een bepaald soort apen met hele lange armen. Na 3 uur stappen weer bij de pick-up aangekomen om vervolgens nog meer Gibbons te zien en verschillende soorten vogels.
Na de lunch nog een waterval bezocht (de waterval is te zien in de film de beach) en toen kon de wilde olifanten jacht beginnen!
Maar helaas precies vandaag wouden ze zich niet laten zien. Toch wel heel jammer maar het blijven wilde dieren. Na een bijna voldane dag terug naar het hostel lekker het bed in morgen weer verder trekken.

Dinsdag 27 mei 2014 Ayutthaya
Om 10 uur de trein gepakt naar Ayutthaya de oude hoofdstad van Thailand en ook maar 1.5 uur van Bangkok verwijderd. Helaas had de trein vertraging daar was ik al voor gewaarschuwd maar 1.5 uur is toch best wel lang op een heet station. De trein was helaas niet veel beter, hij reed zo langzaam dat de wind de trein niet lekker kon doortochten zoals in Vietnam. Zelfs de locale mensen hadden er moeite mee gelukkig waren ze wel allemaal heel vriendelijk.
In Ayutthaya aangekomen had ik al vrij snel mijn hostel gevonden. Daar boden ze mij aan om deel te nemen aan een boottocht van 16:00 tot 18:00 voor 5 euro dus ik dacht laat ik dat maar is doen. Hierdoor meteen wat van de stad gezien en ook verschillende tempels. In eentje zat echt een enorme boeddha toch best wel indrukwekkend als je daarvoor staat. De boottocht deed ik samen met 3 Amerikaanse meiden waarmee ik s' avonds ook nog wat gegeten heb.

Woensdag 28 mei 2014 Ayutthaya
Lekker uitgeslapen op mijn privé kamertje en toen uitgecheckt. Want s' avonds neem ik de nachttrein naar Chiang Mai.
S' middags een fietsje gehuurd en een beetje door de oude binnenstad gefietst. Nog wat tempels bekeken onder andere het Ancient Palace waar eigenlijk alleen maar een paar ruïnes van overgebleven zijn en waar ik als enige met een paar straathonden doorheen aan het struinen was in de hete middagzon. Best grappig midden in de stad maar toch alleen.
Ergens op een marktje kwam ik nog een wat ouder mannetje tegen waarmee ik aan de praat raakte. Hij kon aardig Engels en stond erop om een koffie met mij te drinken. Best wel grappig, helaas moest ik al snel vertrekken voor wat avondeten en dan op naar de trein.
De trein was echt super luxe en ook nog gezellig omdat er een Nederlands stel tegen over mij zat en een Duitse jongen naast mij. Na één uurtje of wat werden de stoelen opgeklapt en kwamen onze bedden te voorschijn met kussen en deken. Slapenstijd dus. Morgenochtend komen we aan in het Noorden van Thailand: Chiang Mai.

Donderdag 29 mei 2014 Chiang Mai
'S ochtends werd ik heerlijk wakker. Oke helemaal niet. Er liep een mannetje rond vanaf 6 uur 's ochtends die Orange Juice probeerde te verkopen. Heerlijk. Om 7 uur moesten we toch echt ons bed uit want ontbijt werd geserveerd. Met tegen zin onze bedjes uit en toen werden de bedden weer banken.
Om 9 uur arriveerden we in Chiang Mai snel het hostel opgezocht en nog wat geslapen. 's avonds maar meteen een kookcursus gedaan. Werd natuurlijk weer veel te laat opgehaald maar had de hele kookworkshop voor me alleen privat class.
Het was super om wat Thaise gerechten te leren koken en doordat ik alleen was leerde ik er ook nog eens veel meer van. Na 5 gerechten gekookt te hebben en ook alles opgegeten te hebben zat ik prop vol.
'S avonds nog met de hele Dorm op stap geweest wat super gezellig was. Eigenlijk was het bijna met het hele hostel wat super grappig was omdat we steeds de hele tent vulde. Helaas was het geintje om 12 uur afgelopen de avondklok ging in.

Vrijdag 30 mei 2014 Chiang Mai
Eigenlijk wou ik vandaag een trekking tour maken maar omdat ik me gister toch best wel heel erg moe voelde heb ik deze een dag later geboekt. En vandaag alleen maar een beetje door de stad geslenterd en lekker niks gedaan. 'S avonds ging iedereen uit maar omdat ik morgen op trektocht ga is dat niet zo handig maar het werd mij wel 10 keer gevraagd en de laatste keer kon ik niet meer weerstaan.

Zaterdag 31 mei 2014 Chiang Mai
Zo toch iets te veel gedronken gisteravond. Een redelijke kater. Met deze kater mijn tas verder ingepakt en alles wat ik voor de trekking nodig had in mijn Eastpak gepakt. En toen werd ik ook al opgehaald achterin de pick-up.
De rit de bergen in was niet zo'n succes en de 3 Fransen jongen en het Canadese stel hebben mij zeker heel hard uitgelachen maar goed. Na de lunch die ik maar niet heb genuttigd ging het gelukkig beter en was ik er klaar voor op de bergen in te trekken.
De Guide was echt een grappig persoon. Leuk dat hij dat nog steeds is waarschijnlijk heeft hij deze tocht echt al honderden keren gelopen.
Onderweg liet hij ons allemaal fruit proeven van mango tot vijg en ze waren allemaal super lekker zo vers van de boom. Heeft toch een hele andere smaak.
De tocht was best zwaar en vooral omdat het weer lekker warm was. Maar het uitzicht na de klim was super en dan ben je toch weer trots op je zelf dat je het maar weer even heb gedaan. Na de top was het niet ver meer naar het dorpje waar we deze nacht slapen.
'S avonds maakte onze guide een heerlijke maaltijd klaar op open vuur. Gelukkig niet zo pittig als zijn eigen maaltijd want dat was echt niet te harden zo heet. Moesten natuurlijk allemaal even proeven maar dat doen we niet snel nog een keer.
Na het avondeten nog wat kaarten gespeeld wat ja we zaten toch echt in de bergen dus veel meer was er niet te doen wat eigenlijk ook niet erg was. Want we hadden dikke lol.

Zondag 1 juni 2014 Chiang Mai
We hoefden gelukkig niet al te vroeg op. Om half 9 was het ontbijt en om half 10 vertrokken we weer. Dit keer voor een een wat kortere wandeling van 3 uurtje in totaal. Iets over de helft lekker in een waterval gezwommen en bommetjes gemaakt en ook nog van een natuurlijke glijbaan af gegleden. Zo als je hoort heb ik mij wel weer vermaakt. Lekker in het water spelen. Daarna snel geluncht en eigenlijk zou ik alleen met de gids nog 1 uurtje lopen omdat ik niet op de olifanten wou rijden (worden meestal niet goed verzorgd en staan de hele dag aan de ketting) maar mijn benen wouden niet meer dus ben ik toch maar mee gegaan naar de olifanten maar ook nog een stukje op een bamboevlot gevaren.
Hierna snel terug naar mijn hostel om te douchen en in de nachtbus naar Bangkok te springen.

Deze blog heb ik op verschillende dagen geschreven dus het zou kunnen dat het soms niet helemaal samenhangt. Mijn volgende blog zal snel op deze volgen want er is alweer een week voorbij. Een week waarin ik veel vrienden heb ontmoet vanuit Nederland maar ook van ergens anders en ook een week waarin ik twee vluchten heb genomen. Maar daar dus meer over in de volgende blog.

Liefs Leonie

ps. nog iets meer dan 3 weken dan ben ik weer in Nederland.

  • 08 Juni 2014 - 19:40

    Laura Arends :

    Wauwieeeee wat een heerlijkheid allemaal!! Wat een te vette dingen doe je allemaal! Wel een beetje jaloers heur

  • 08 Juni 2014 - 19:47

    Laura Arends:

    Raarrrr...hij plaatst maar een half bericht..
    tweede helft was:
    .. wel een beetje jaloers heur ;)
    Geniet er maar lekker van nog ff! Drie weken vliegen zo om! Dikke kus!

  • 08 Juni 2014 - 22:09

    Marjan Peters:

    Wij hebben die trein reis ook gemaakt van Bangkok tot chang mai, was ontzettend leuk. Wat leuk dat je weer fijne mensen hebt ontmoet en weer veel mooie dingen hebt meegemaakt. Op naar de laatste 3 weken. Veel succes en geniet er maar lekker van. Groetjes xxx

  • 10 Juni 2014 - 21:00

    Arie:

    Heya,
    Jij vermaakt je nog steeds heel goed zo te lezen :-).... en ja reizen is idd verslavend :-)..Ik had ook eingenlijk niet anders verwacht.... Heel veel plezier nog in Indonesie met je moeder!

  • 18 Juni 2014 - 22:43

    Opa Sjoerd:

    Lieve Leonie ,Je bent weer terug in Indonesie en genoten van het Vietnam en Cambodja-avontuur 'k heb een mooie kaart van tempelcomplex Antor Wet ontvangen d.d.20 mei ,ook eerder al een kaart vanuit Bali !! En nu komt, nee is ,mama,bij jou groetjes ook aan mama Ulrike van je opa Sjoerd .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Ik ben altijd al veel onderweg geweest maar eigenlijk alleen in Europa. Nu ga ik de wijde wereld verkennen en mijn eerste reis gaat naar Bali en omgeving. Met deze blog probeer ik jullie op de hoogte te houden.

Actief sinds 27 Maart 2014
Verslag gelezen: 297
Totaal aantal bezoekers 10486

Voorgaande reizen:

29 Maart 2014 - 02 Juli 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: